Wednesday, March 4, 2009

itu sahabat...

itu sahabat,
sahabat aku
teman aku
telinga aku
perasaan aku
jiwa aku...

kau lebih memahami
dari manusia-manusia
yang aku kenali

kau lebih mengerti dari manusia-manusia
yang ada disisi

lagi mulia dari manusia yang aku percayai
lagi bermakna dari manusia yang aku ingati

sebab sahabat itu,
hipokritnya tak ada
janji tk pula ditaburkan merata-rata
kata-kata benar-benar belaka
tk pandai berlakon semata-mata
menjaga hati manusia yang dikenalinya..

buat apa kan sahabat,
jadi pemanis bicara
sedap berkata-kata
bagaikan dia yang terbaik didunia
tapi hakikatnya tk de apa-apa

itu sahabat,
aku pasti akan mengingati dan menghargai
telinga,mata,jiwa,perasaan
setiap masa kau menemani dan mendengari
disetiap konflik yang aku hadapi..

itu sahabat....

No comments:

Post a Comment