Thursday, August 27, 2009

kosong

lepa seketika
merangkak pada ruang yang dulunya
penuh diisi dengan butir-butir permata
yang bercahaya
disetiap ruang yang dijejakinya

sunyi
suram
seakan-akan mimpi
yang menjenguk kehidupan semalam
indahnya jika yang silam
mampu diulang menjadi hari realiti
yang kini makin kelam

ku cuba merangkak
ku cuba meraba
dalam kegelapan itu
dan ku harap aku menjadi tabah
agar aku tidak goyang
dengan perasaan yang dibuai oleh rindu semalam
tapi adakalanya aku tertewas dlm perjuangan perasaan
aku jatuh
lalu aku luka
menangis
dan terus menangis

sakit
sakit yang amat sangat

kosongnya harini
kosongnya hari esk
ku tunggu bila ianya
akan berisi seperti yang aku harapkan

ku akan bertahan
dalam kekosongan
yang tercipta
atas dasar keinginannya......



-illa

No comments:

Post a Comment