Wednesday, August 12, 2009

duri itu.....

apa itu duri?
sangkal ku ,jika aku tidak menghampiri duri,
aku takkn rasa ketajamannya
dan duri tidak mampu menusuk aku dari pandangan mata
jika aku tidak menghampiri dan memegangnya,
duri takkan mampu berbuat apa-apa

sangkaan aku silap,
jauh aku berlari,
jauh aku berjalan,
tidak ingin melihat duri itu lagi
aku pejam kan mata,
aku tutupkan segala-galanya
untuk aku tidak melihat duri itu lagi

satu ketika,
aku rasa aku sudah berjaya,
mengharungi duri ,
menghapuskan duri,
tapi tiba-tiba ia menyusuk dalam hati,
sakit yang tak terperi...

hey duri...
apa yang kau inginkan lagi
cukup-cukuplah kau menyakiti
dan kau hipokrit pada diri
jangan kau terus melayari kesakitan
untuk dirasai oleh bunga yang ada disekeling kau duri

ingat duri,
satu hari nanti kau pasti mati
dalam perasaan kau sendiri

yang pasti aku takkn kenali duri seperti kau lagi
pergilah kau wahai duri
pada hidup dan pilihan diri kau sendiri

No comments:

Post a Comment